söndag 12 juli

Publicerad 22 september 2019 - 19:20

Christian Larsson visar hur du uppgraderar din teleskopiska grillpinne.

Så gör du grillpinnen lite bättre

I dessa älgjakttider visar Svensk Jakt i vår webb-tv hur du med en enkel manöver gör om din vanliga teleskopiska grillpinne till något lite extra.

Christian Larsson visar hur du enkelt förbättrar din grillpinne.

Ofta när man sitter på pass eller är ute och grillar eller campar så bär man med sig sin praktiska grillpinne. Ibland kan det dock vara svårt att få liv i elden med konventionella metoder. Kanske är det slut på björknäver eller så är pappret blött.

Film och ritning – så gör du din egen kamin

Att man ska blåsa på elden för att få fart på den känner de flesta till. Det kan dock både vara obekvämt att böja sig ner i ett trångt pass och otrevligt att få rök i ögonen.

Med den här uppgraderade teleskopiska grillpinnen tar du bort sådan problematik och får enkelt igång elden när du har kalla händer och ett sug efter korv och kaffe.

Fler smarta jägartips från Christian Larsson hittar du under denna artikel.

• • • • • •
Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Lilltjejen börjar bli stor. Nu har hon bytt ut metspö mot kastspö.
.
.
.
#fishing #salmonfishing #graylingfishing #perchfishing #lifeabovethearcticcircle #vildmarksliv #nextgeneration #jaktochfiske #jaktliv #svenskjakt #yournextadventure #vinkkakoski #nurmajärvijaktochfiskecamp #urskogens #kalixälven #kalixriver
...

Betesfisken, skall hållas kyld..
#fiske#gös#sander#älskling#svenskjakt
...

Vänta inte med maten!

Många kvällar och nätter tillbringas ute nu på sommaren, och sömnen får vänta till någon annan årstid. Nu ska vi se, hösten är ju lite lågsäsong på jaktfronten eller hur var det..?

.
.
...