torsdag 25 april

Jakt & prylar

Film och ritning – så gör du din egen kamin

Christian Larsson visar i vår webb-tv hur du gör din egen kamin utan att behöva svetsa.

Christian Larsson visar i vår webb-tv hur du gör din egen kamin utan att behöva svetsa.

Premium

För ungefär 600 kronor kan du tillverka din egen portabla vedkamin – utan att behöva svetsa!
I vår webb-tv visar Christian Larsson hur du ska göra och dessutom kan du ladda hem en ritning på kaminen.

Därför är omräkningsfaktorn för varg viktig

Premium

Vargförvaltningen omgärdas av att flera märkliga ord. Här reder vi ut vad omräkningsfaktorn för varg egentligen är och vilken betydelse den har.

Viltstaket på plats

Premium

För cirka 50 år sedan byggdes riksväg 27 mellan Borås och Gislaved. På vissa delsträckor sattes viltstaket upp, men tyvärr inte på alla.

Christian Larsson visar hur du enkelt tillverkar dina egna kaliber .22-skjutmål.

Premium: Så gör du dina egna skjutmål – del 2

Premium

Man tager vad man haver – som ståltråd, plåt och våffeljärn.
Christian Larsson visar i vår webb-tv hur du gör enkla, bra och prisvärda skjutmål för kaliber .22-skytte.
Tänk på skjutsäkerheten, se alltid till att ha tillfredsställande kulfång!

Lars-Henrik Andersson och Niklas Lundberg.

Podd – så lyckas du med vinterjakten på ripa

Vilka misstag ska du inte göra när du ska ut och jaga vinterripa? Lyssna på podden med jaktvårdskonsulent Niklas Lundberg och Svensk Jakts Lars-Henrik Andersson så står du bra rustad inför denna fantastiska jaktform – som kan vara precis hur bra som helst om du inte låter slumpen avgöra resultatet.

Se när Christian Larsson tipsar om hur du tillverkar skjutmål i naturlig storlek.

Webb-TV: Så tillverkar du dina egna skjutmål

Premium

Att tillverka egna skjutmål är vare sig svårt eller dyrt. I vår webb-tv visar Christian Larsson hur du enkelt gör din egen tillverkning av djurmål.

Hör Jägareförbundets jaktvårdskonsulent Björn Sundgren i vår webbradio.

Podd: Vi surrar om älgar och älgförvaltning

Centralstyrd älgjakt, fri jakt på älgkalv och slopat brunstuppehåll på älg.
Lyssna när jaktvårdskonsulent Björn Sundgren och Svensk Jakts Lars-Henrik Andersson surrar om älgförvaltning.

Christian Larsson visar hur du enkelt gör ditt eget snökamouflage.

Webb-tv: Så gör du ditt eget snökamouflage

Premium

Är du sugen att göra ditt eget snökamouflage? Svensk Jakt i samarbete med Christian Larsson, Överlevnadskonst, visar hur du går till väga för att enkelt få ett professionellt resultat.

Anders Nilsson, jaktvårdskonsulent i Sörmland, snackar om dovvilt och dovviltförvaltning. Foto: Lars-Henrik Andersson

Podd: Vi pratar om dovvilt och dovviltförvaltning

Lyssna på vår podd om dovvilt med Jägareförbundets jaktvårdskonsulent Anders Nilsson och Svensk Jakts journalist Lars-Henrik Andersson.

Naturbevakare Sone Persson vid en av länsstyrelsens viltkameror.

Jägarnas kameror förbättrar inventeringarna av rovdjur

Ny lagstiftning underlättar användningen av viltkameror. Och jägarnas kameror blir nu viktiga hjälpmedel för att få till bättre inventeringar av stora rovdjur. Inte minst i områden där spårsnö saknas.