Nytt storbolag med fokus på jaktteknik
Open Air Group bildades för ett par år sedan och köpte snabbt upp flera starka varumärken inom jaktsegmentet. Nu skapar de ett nytt bolag som ska fokusera på jaktteknik - Natlink.
De flesta svenska jägare är bekanta med pejlen Tracker och jaktlagsappen Wehunt. Nu placeras åtelkameraföretaget Burrel tillsammans med de två andra jaktteknikföretagen i samma portfölj och ett nytt bolag bildas – Natlink.
Det blir enligt bolagsgruppen Open Air Group nordens största jaktteknikföretag, med över 740 000 registrerade användare.
– Vi ser nu en betydande fördel i att samla dessa företag och deras expertis under ett tak, vilket gör det möjligt för oss att rikta ännu mer uppmärksamhet mot innovation och utveckling av högkvalitativa lösningar för jaktsamhället, säger Camilo Sjödin, vd för Open Air Group.
Ska integreras i Wehunt
Målsättningen är att både Trackers pejlsystem och Burrels åtelkameror ska integreras fullt ut i Wehuntappen.
– Natlinks vision är att förena communities inom jakt och i outdoorvärlden genom vår teknik, säger Carl von Eckermann, vd för det nystartade bolaget.
Open Air Group skriver i ett pressmeddelande att utvecklingen kommer att bidra till att de kan dra nytta av de samlade resurserna och expertisen från de tre tidigare organisationerna. De tre teknikföretagens varumärkesnamn ska finnas kvar.
Kul att du vill följa !
För att följa artiklar måste du vara medlem och inloggad på svenskjakt.se.
Om du är medlem, logga in och följ de ämnen du tycker är intressanta.
Är du inte medlem är du välkommen att teckna ett medlemskap här.