söndag 12 juli

Publicerad 4 februari 2019 - 06:10

Ekologik – 100 tips för en hållbar framtid

Premium

Johan Tell har utkommit med boken Ekologik hos bokförlaget Max Ström.

Det här är inte en bok som man köper för att läsa om jakt, även om jakt och viltkött nämns på flera ställen i boken. Här får man istället 100 tips på hur man kan leva för att vår planet ska få en mer hållbar framtid. Det är allt från tips på hur man ska vårda sina prylar för att slippa köpa nya saker i onödan, hur man ska tänka när det gäller energi och förstås också hur man ska ”äta klokt”.

Som jägare blir man förstås extra glad när jakt och viltkött omnämns i positiva ordalag.

Boken Ekologik säljs för runt 150 kronor hos nätbokhandlarna.

Sophie Persson

• • • • • •
Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Lilltjejjen börjar bli stor. Nu har hon bytt ut metspö mot kastspö.
.
.
.
#fishing #salmonfishing #graylingfishing #perchfishing #lifeabovethearcticcircle #vildmarksliv #nextgeneration #jaktochfiske #jaktliv #svenskjakt #yournextadventure #vinkkakoski #nurmajärvijaktochfiskecamp #urskogens #kalixälven #kalixriver
...

Betesfisken, skall hållas kyld..
#fiske#gös#sander#älskling#svenskjakt
...

Vänta inte med maten!

Många kvällar och nätter tillbringas ute nu på sommaren, och sömnen får vänta till någon annan årstid. Nu ska vi se, hösten är ju lite lågsäsong på jaktfronten eller hur var det..?

.
.
...