söndag 12 juli

Publicerad 21 mars 2020 - 18:30

Filmerna vi tipsar om den här gången finns att se på olika streamingtjänster.

Vi tipsar om tre filmer med anknytning till jakt

Trött på virus och tv-repriser? Svensk Jakt tipsar den här gången om tre filmer som på något sätt har anknytning till jakt.

Wind River (2017)

Ett gediget kriminaldrama i bister vintermiljö. Den utspelar sig i indianreservatet Wind River i Wyoming, där viltvårdaren Cory Lambert (spelad av Jeremy Renner), som arbetar för United States Fish and Wildlife Service, hamnar mitt i utredningen av ett mord på en kvinna med indianska rötter.

Filmen kan du se på Netflix eller på Viaplay.

Trailer för Wind River.

Calibre (2018)

Från nordamerikanska vintervidder till skotska hjortmarker. I brittiska thrillern Calibre får vi följa två ungdomsvänner på en jaktresa som går riktigt snett.

Filmen finns att se på Netflix.

Trailer för Calibre.

Jakten (2012)

Thomas Vinterbergs prisbelönta drama , med Mads Mikkelsen i huvudrollen, är också en mycket bra film. Filmen har fått förnyad aktualitet (efter #metoo) då dess tema kan sägas röra sig kring masshysteri efter påstådda – falska – anklagelser om övergrepp av sexuell natur.
Jakten som sådan är i den meningen inte filmens centrala berättelse, men… sevärd är den, helt klart.

Jakten finns att se på Netflix

Trailer för Jakten.

• • • • • •
Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Lilltjejen börjar bli stor. Nu har hon bytt ut metspö mot kastspö.
.
.
.
#fishing #salmonfishing #graylingfishing #perchfishing #lifeabovethearcticcircle #vildmarksliv #nextgeneration #jaktochfiske #jaktliv #svenskjakt #yournextadventure #vinkkakoski #nurmajärvijaktochfiskecamp #urskogens #kalixälven #kalixriver
...

Betesfisken, skall hållas kyld..
#fiske#gös#sander#älskling#svenskjakt
...

Vänta inte med maten!

Många kvällar och nätter tillbringas ute nu på sommaren, och sömnen får vänta till någon annan årstid. Nu ska vi se, hösten är ju lite lågsäsong på jaktfronten eller hur var det..?

.
.
...