fredag 22 oktober

Jakt & prylar

Publicerad 21 mars 2020 - 18:30

Filmerna vi tipsar om den här gången finns att se på olika streamingtjänster.

Vi tipsar om tre filmer med anknytning till jakt

Trött på virus och tv-repriser? Svensk Jakt tipsar den här gången om tre filmer som på något sätt har anknytning till jakt.

Wind River (2017)

Ett gediget kriminaldrama i bister vintermiljö. Den utspelar sig i indianreservatet Wind River i Wyoming, där viltvårdaren Cory Lambert (spelad av Jeremy Renner), som arbetar för United States Fish and Wildlife Service, hamnar mitt i utredningen av ett mord på en kvinna med indianska rötter.

Filmen kan du se på Netflix eller på Viaplay.

Trailer för Wind River.

Calibre (2018)

Från nordamerikanska vintervidder till skotska hjortmarker. I brittiska thrillern Calibre får vi följa två ungdomsvänner på en jaktresa som går riktigt snett.

Filmen finns att se på Netflix.

Trailer för Calibre.

Jakten (2012)

Thomas Vinterbergs prisbelönta drama , med Mads Mikkelsen i huvudrollen, är också en mycket bra film. Filmen har fått förnyad aktualitet (efter #metoo) då dess tema kan sägas röra sig kring masshysteri efter påstådda – falska – anklagelser om övergrepp av sexuell natur.
Jakten som sådan är i den meningen inte filmens centrala berättelse, men… sevärd är den, helt klart.

Jakten finns att se på Netflix

Trailer för Jakten.

Ble en dovhjort på meg i dag i de Svenske skoger👍 #blaser #blaserr8 #swarovski #garmin #norma #härkila #swazi #crispi #atecsilencer #jagd #jakt #dovhjort #wachtelhund #svenskjakt ...

Where do you planning to spend the weekend?

#micklagaard #outdoor #outdoorclothing #huntingclothes #hunting #hunt #jagd #jakt #hiking #hikingadventures #bushcraft #bushcraftlife #skogen #skogsmaran #survival #survivalgear #hikinggear #mountainlovers #anorakjacket #svenskjakt #värmland #sweden #loden #vadmal #durableclothing #sverige #outdooradventures #huntingseason #friluftsliv #jagdbekleidung
...

Two million shots have been fired in GAIM virtual reality making the hunters using GAIM ready for reality! Hunters have shot over 600 000 virtual wild boar in GAIM. Practice makes perfect! #Hunting #jägare #jakt #svenskjakt #jaktliv #jaktlycka #jaktlife #huntingsimulator #huntinglife #huntingseason #huntingislife #huntingworldwide #huntinggear #virtualreality #huntingvideo #huntinglifestyle #shootingsimulator #hunt #hunter #shooting #drivenhunt #aimpoint #chasse #jagt #jagd #caza #caccia #охота #metsästys ...

Idag hade jag turen att få skjuta denna fina tjur för Hero 🍁
.
.
.
.
.
#hyltejaktolantman #woodline #moose #moosehunting #hunting #huntingdog #huntinggirl #nature #outdoor #wood #älgjakt #hunt #svenskjakt #nordichunter #gopro #photography #photooftheday #photo #hunter #girl #girls #nikon #huntress #jägare #autumn #jakt 📷 from emilia_hylander
...

Fox ☀️ www.natureinscandinavia.com #fox #hunters #wildanimals #wildlife #wildlifephotography #ig_wildlife #wildsafari #nature #natureshots #naturephotography #scandinavia #natur #lovenature #jägarförbundet #svenskjakt #nordicnature #homepage #lovenature #beutynature #canon_photos ...