lördag 16 januari

Jakt & prylar

Publicerad 30 januari 2019 - 08:25

Med passion för det vilda.

Lättläst för nybörjaren

Premium

Snygga bilder och korta, lättlästa texter fyller boken Med passion för det vilda av Helena Lyckoskog, med undertiteln Jakten – Hundarna – Maten. Boken är utgiven av Klickerförlaget.

Men undertiteln borde nog ha börjat med hundarna, för de dominerar i boken. Inget ont i det, många, framför allt kvinnor, kommer in i jaktens värld via sitt hundintresse. Så även bokens författare.

Jakthundsraser presenteras, hundens grunddressyr och träning gås igenom. Läsaren får kunskap om första hjälpen för hund om olyckan är framme i jaktmarken.

Blandade berättelser

De vanligaste viltarterna presenteras också och jägare bidrar med korta jaktberättelser. Boken avslutas med några enklare viltrecept. En trevlig, lättsmält bok för nybörjaren! Priset för Med passion för det vilda ligger på cirka 350 kronor hos nätbokhandlarna.

Toppfågeljakt – och minsann tittade faktiskt solen fram också. Fåglarna finns kvar i skogen, men vad gör väl det?

📷 Olle Olsson
.
.
.
.
.
#sverigesjakttidning #svenskjakt #toppfågeljakt #söndagsmys #söndagsfys
...

Ta hand om dig, jaga mycket och håll avstånd.

📷 Johnny Olsson
.
.
.
.
.
#godjul #sverigesjakttidning #svenskjakt
...

Strålande tider! Julen nalkas och nu kommer Svensk Jakt med ett nytt fullmatat januarinummer.
Trevlig läsning!
.
.
.
.

.
.
#sverigesjakttidning #svenskjakt #jakt #högtid #jaktglädje
...

Grått, blött och vindstilla. Perfekt väder för till exempel rådjursjakt.
Har du varit i skogen idag?
📷 Olle Olsson
.
.
.
.
.
.
#svenskjakt #tax #sverigesjakttidning #rådjursjakt #gråväder #jakt
...

...

Svensk Jakt nummer 12 – ute nu!
Omslagsfoto: Per Karlsson
.
.
.
#svenskjakt
#sverigesjakttidning
...