söndag 12 juli

Publicerad 30 januari 2019 - 08:25

Med passion för det vilda.

Lättläst för nybörjaren

Premium

Snygga bilder och korta, lättlästa texter fyller boken Med passion för det vilda av Helena Lyckoskog, med undertiteln Jakten – Hundarna – Maten. Boken är utgiven av Klickerförlaget.

Men undertiteln borde nog ha börjat med hundarna, för de dominerar i boken. Inget ont i det, många, framför allt kvinnor, kommer in i jaktens värld via sitt hundintresse. Så även bokens författare.

Jakthundsraser presenteras, hundens grunddressyr och träning gås igenom. Läsaren får kunskap om första hjälpen för hund om olyckan är framme i jaktmarken.

Blandade berättelser

De vanligaste viltarterna presenteras också och jägare bidrar med korta jaktberättelser. Boken avslutas med några enklare viltrecept. En trevlig, lättsmält bok för nybörjaren! Priset för Med passion för det vilda ligger på cirka 350 kronor hos nätbokhandlarna.

• • • • • •
Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Vildsvinsjakt igår på underbara Österlen med juckan73. Jag hörde vildsvinen smaska i rågvetet 30 meter från mig i mörkret men såg dom aldrig. Mäktig upplevelse. Fin kväll med obs på både råbockar och fasan. Tack juckan73 för ett grym upplevelse!
.
.
.
#österlen #vildsvin #vildsvinsjakt #vete #chevalierfamily #chevaliersweden #huntingwithstyle #huntingwildboar #hunting #dinjaktbild #dinjakt #strasserrs14evolution #strasser #swarovskioptik #kahlesoptics #svenskjakt #jägare #jakt #jaga
...

Lilltjejen börjar bli stor. Nu har hon bytt ut metspö mot kastspö.
.
.
.
#fishing #salmonfishing #graylingfishing #perchfishing #lifeabovethearcticcircle #vildmarksliv #nextgeneration #jaktochfiske #jaktliv #svenskjakt #yournextadventure #vinkkakoski #nurmajärvijaktochfiskecamp #urskogens #kalixälven #kalixriver
...

Betesfisken, skall hållas kyld..
#fiske#gös#sander#älskling#svenskjakt
...

Vänta inte med maten!

Många kvällar och nätter tillbringas ute nu på sommaren, och sömnen får vänta till någon annan årstid. Nu ska vi se, hösten är ju lite lågsäsong på jaktfronten eller hur var det..?

.
.
...