Med passion för det vilda.

Lättläst för nybörjaren

Premium

Snygga bilder och korta, lättlästa texter fyller boken Med passion för det vilda av Helena Lyckoskog, med undertiteln Jakten – Hundarna – Maten. Boken är utgiven av Klickerförlaget.

Men undertiteln borde nog ha börjat med hundarna, för de dominerar i boken. Inget ont i det, många, framför allt kvinnor, kommer in i jaktens värld via sitt hundintresse. Så även bokens författare.

Jakthundsraser presenteras, hundens grunddressyr och träning gås igenom. Läsaren får kunskap om första hjälpen för hund om olyckan är framme i jaktmarken.

 

Blandade berättelser

De vanligaste viltarterna presenteras också och jägare bidrar med korta jaktberättelser. Boken avslutas med några enklare viltrecept. En trevlig, lättsmält bok för nybörjaren! Priset för Med passion för det vilda ligger på cirka 350 kronor hos nätbokhandlarna.

Kul att du vill följa !

För att följa artiklar måste du vara medlem och inloggad på svenskjakt.se.

Om du är medlem, logga in och följ de ämnen du tycker är intressanta.

Är du inte medlem är du välkommen att teckna ett medlemskap här.

Mest läst

Samtidigt på JaktPlay