Svensk Jakt – enda jakttidning som ökar

Svensk Jakt når allt fler läsare. Det visar en ny mätning. Tidningens chefredaktör Martin Källberg menar att ökningen är resultatet av en medveten satsning på kunskap och trovärdighet. Foto: Lars-Henrik Andersson

Svensk Jakt når allt fler läsare.
Det visar den senaste Orvestomätningen.

I en räckviddsmätning undersöks hur många människor som läser en tidning. När företaget Orvesto presenterade sin senaste mätning visade den att alla svenska jakttidningar tappar läsare, med ett undantag: Svensk Jakt.
I Orvesto konsument 2015:2 framgår att Svensk Jakt når 240 000 läsare – en ökning med 8 000 läsare jämfört med den mätning som gjordes i början av året.

Oberoende rapportering
– Svensk Jakt står för kunskap och trovärdighet. Vi satsar hårt på en oberoende rapportering och reportage som återspeglar intresset hos jägarna i landet. Det är en långsiktig och viktig satsning som glädjande nog tycks bära frukt, säger Svensk Jakts chefredaktör Martin Källberg.
Svensk Jakts digitala kanaler har ökat dramatiskt under det senaste året.
– Vår ambition är att förse våra läsare med objektiv och relevant information om allt som berör jakten och jägarna. Att det fungerar bekräftas av att vi under årets nio första månader hade 1,1 miljoner unika besökare, säger Martin Källberg.

Jakttidning Antal läsare Förändring
Svensk Jakt 240 000 + 8 000
Jaktmarker & Fiskevatten 93 000 – 5 000
Jaktjournalen 81 000 – 4 000
Jakt & Jägare 69 000 – 5 000

Kul att du vill följa !

För att följa artiklar måste du vara medlem och inloggad på svenskjakt.se.

Om du är medlem, logga in och följ de ämnen du tycker är intressanta.

Är du inte medlem är du välkommen att teckna ett medlemskap här.

Mest läst

Senaste från Annonstorget

Samtidigt på JaktPlay

Läs Svensk Jakts dagliga nyhetsbrev