Förbundet vill skapa jaktkänsla i reklamfilm
Idag släpper Jägareförbundet en reklamfilm. Filmen är skapad av välrenommerade reklammakare och ska bli ett verktyg i rekryteringsarbetet av nya medlemmar.
Fyra välkända reklammakare och jägare har skapat en reklamfilm för jakten och Svenska Jägareförbundet.
Filmen följer en jägare som släpper sin älghund och är delvis filmad med en stor drönare.
– Jag har funderat på hur man bäst kan skapa en känsla för jakt. Nu fick vi kontakt med de bästa i branschen som kunde ställa upp och göra en film för en tiondel av priset. Med detta har vi skapat ett verktyg för rekrytering att använda för spridning i sociala medier och vid mässor och annat, säger Oscar Von Stockenström, marknads och medlemschef på Svenska Jägareförbundet.
Bakom filmen står Pasi Hellin, Robert Nylund, Per Welén och Anders Dalenius. De jobbar på PR-byråer, med postproduktion och som regissörer – men de är också jägare. Och jaktintresset är anledningen till att de skapat filmen.
Andra läser också
Kul att du vill följa !
För att följa artiklar måste du vara medlem och inloggad på svenskjakt.se.
Om du är medlem, logga in och följ de ämnen du tycker är intressanta.
Är du inte medlem är du välkommen att teckna ett medlemskap här.