lördag 18 januari

Jakt & prylar

Publicerad 15 december 2018 - 15:00

Niklas Lundberg, till höger, och Lars-Henrik Andersson snackar toppjakt. Norrbottenspetsen Tina vill också ha ett ord med i laget.

Niklas Lundberg, till höger, och Lars-Henrik Andersson snackar toppjakt. Norrbottenspetsen Tina vill också ha ett ord med i laget.

Webb-radio: Vi ger de bästa tipsen för lyckad toppjakt

Ska du någon gång jaga toppfågel ska du göra det den här vintern för sällan har vi ett så bra skogsfågelår som nu.
Förbered dig inför jakten genom att lyssna på toppjaktsexpert och jaktvårdskonsulent Niklas Lundberg samt Svensk Jakts reporter Lars-Henrik Andersson när de frikostigt delar med sig av tips som kan göra skillnad om du får en lyckad eller mindre lyckad jakt på de vackra, svarta tupparna i topp.

Kan laddas ner

Ljudfilen finns även för lyssning och nedladdning på bland annat iTunes och andra ställen där poddar finns.

Almost a year ago when we spotted this king of the forest in a Swedish winter wonderland. We've already seen a lot of this majestic creatures, but still every meeting is special. .
.
.
#älg #moose #elk #wildlife #winter #forest #kingoftheforest
#Sweden #Sverige
#swedenishunting #älgjakt #moosehunting #hunting #jakt #svenskjakt #moosefoto
#moosepower #visitsweden #visitsweden_ned #vakantiezweden #värmland #visitvärmland #ig_värmland #ourlittlefarm
#ourlittlefarmsweden
#wildlifephotography
#eland #natuur #wild #Zweden
...

Älgjakten över på denna mark tyvärr.
#jaktärjakt #svenskjakt #blaserr8 #swarovskioptik
...

En kopp kaffe för jagar_och_lagar innan jakten är väl aldrig fel...😉⁠

#lafayetteradio #jaktradio #jaktutrustning #jagärsmart #radoantenn #kaffekopp #svenskjakt #metsästys #jagt #jaktforlivet #jaktprylar #lafayette #jakt
...

Cozys mother ”Maya”💕🐾😀 ...

#walterhansson fortsätter att skaffa sig nya erfarenheter i skogen hela tiden. Dom senaste 14 dagarna har jag släppt han lite hårdare (10 såtar) för att ge honom mer rutin, vilket har resulterat i att det har skjutits några dovvilt, vildsvin och rådjur för honom.
Idag bjöd han på flera fina drev på dovvilt och rådjur👍( En 🐇jäkel drev han också 😡😡 )
Extra trevligt idag när Walter driver ut en dovkalv i pass efter ca 700-800m och skytten träffar lågt i framben. Man vet aldrig riktigt vad en unghundar hittar på då, men han fortsätter driva och efter en liten runda på 300-400m blir det ståndskall ca 200m ifrån skytten.
Då husse själv va en bit bort så fick en annan passkytt som satt nära ta sig dit och avsluta det hela💥🦌👍 (Nöjd husse och trött hund😋)
...

Jag längtar redan tillbaka till sydligare jaktmarker, exklusivare viltslag och spännande jakter.
Här slår jag följe med far och son Lantz till första passet i första såten. Och vilken start jag fick på drevjakten!
bosselantz joellantz
.
.
.
#jakt #jägare #nordichunter #blasersweden #blaserr8 #teamblaser #blaserkkc #jakthund #drevjakt #jaktmedhund #wilderness #alltomjaktochvapen #drivenhunt #fallowdeer #huntingday #forest #huntingphoto #nature #huntinginsweden #vildmarken #jaktbilder #svenskjakt #waidmannsheil #jagt #jagd #passionforhunting #trijicon #TrijiconHunt #hunting #huntinglife

TrijiconHunt
...

Fick skjuta en fin gylta idag på vackra marker ✼
.
.
.
.
#whatgetsyououtdoors #jentersomjakter #chasse #jägare #jakt #vildsvin #plottpowerskennel #plottpower #lifeoutdoors #jaktfiskeogfriluftsliv #dinjaktbild #svenskjakt #hunters_united #huntress #wildboar #wildboarhunting #rsa_outdoors #swedishmoments #womenwhohunt #skogen #huntinggirl #hunting_the_wild #hunters #husqvarna #peltor #jaeger #wildsoul #wilderness_culture #liveauthentically #livetpålandet
...