fredag 17 september

Jakt & prylar

Publicerad 13 maj 2017 - 06:32

Grafik Elin Brander

Så mäter du vildsvinsbetarna

Premium

Att mäta vildsvinsbetar själv är inte helt enkelt. Lite förenklat kan man säga att det är tre mått som tas.

Måtten är: underbetarnas längd och bredd samt överbetarnas omkrets.

Vildsvinsbetarna behöver inte torkas för att kunna mätas. De kan också få skönhetspoäng och avdrag.

Längd och omkrets mäts med en noggrannhet av 0,1 centimeter och bredden med en noggrannhet av 0,1 millimeter.

Medalj eller inte?

För att få guld måste betarna komma upp till 120 poäng, gränsen för silver ligger på 115 poäng och brons till 110 poäng.

• Ladda hem pdf: ”Så mäter du vildsvinsbetarna” här

Malou Kjellsson

Materialet publicerades även i Svensk Jakt majnummer 2017.

Friends, family and fous - it is time. Fall is upon us.

#jakt #hunt #svenskjakt #agphc
...

Tier-One carbon Tactical bipod looking the part on this Tikka T3x with a stunning PSE Composites E-Lite stock.

megafauna.se
pseriflestocks

Licensen på ljuddämparen lyser med sin frånvaro…

Igenkänningsfaktor?

#gun #guns #bipod #athlonoptics #tikkat3x #tikkarifles #jakt #jägare #svenskjakt #vildmarken #jägareförbundet #vildsvinsjakt #älgjakt #smygjakt #rådjursjakt #björnjakt #skyddsjakt #drevjakt #jaktgevär #huntingrifle #jaktliv #jaktbilde #psecomposites #tierone #tieroneeu #tieroneusa
...

Hunting for deer in Norway is not always easy. Actually it’s not easy anywhere!

You need to be focused and sharpen, your senses is on high alert (all the time).

To make the right decision is important and carry’s a big responsibility with it!

This is some of the factors that makes hunting so special in my eyes!

It’s challenging and hard - it’s fun and exciting - you half to bring your best, every time🤩

Looking forward to wonderful season with a lot of challenging moments out in the woods - because that’s something we just have to agree on: it’s what makes us hunters! Hard work and enjoying the wildlife and just carrying for it!

Happy season everyone!

Picture taken by Åsgeir i jeger.no.

blaser_norge swarovskioptik_hunting swazinorge sitkagear_europe lyngdaljaktogfiskesenter jaktbutikken.no normahunting jaktno jaktinord lofotenhuntress sk.sollid jegerstine.no

#jegerno #bukkejakt #jaktbutikken #huntingworldwide #swarovskioptik_hunting #norskejegere #norskjakt #norgesjegere #njff #huntingphoto #huntingislife #jakt #svenskjakt #hunting #jagd #jagt #dinjaktbild #blasernorge #jeger #jegeravisen #jegerpodden #jagt #svenskjakt #chasseresse #cazar #caccia #oxota #cacar #instahunting #inatur #olen
...

SÄSONGSPREMIÄR AV PODDEN JÄGAREN.
Veckans gäst: THOMAS EKBERG

I över 30 år har Thomas tillsammans med sin vapendragare Mikael Jägare dokumenterat jakt. Vi pratar om Thomas uppväxt, hans syn på arvet, utlandsjakt på gott och ont, den nya satsningen med föreningen Sveriges Jägare och mycket mer.

Tack till chevaliersweden swarovskioptik_hunting och jgjaktgbg som sponsrar detta avsnitt.
Och tack till houseofheyman som producerar podden med solkulle och miniatlarge bakom spakarna.

Om ni uppskattar JÄGAREN blir jag såklart jätteglad om ni hjälper till att dela och sprida podden. Tack!
.
.
#podcast #JÄGAREN #chevaliersweden #huntingwithstyle #jakt #jägare #svenskjakt #swarovskioptik_hunting podplay_sverige #hunting #jgjakt
...

#skogsfynd #älghorn #höstfärger #autumn #falldecorations #seskarö #fällhorn #älgtjur #svenskjakt #p4bild ...