lördag 18 januari

Jakt & prylar

Publicerad 11 december 2018 - 09:33

Det är bäst att jaktlagsmedlemmarna själva rankar de olika styckningsdetaljerna och ger dem poäng – smaken är ju olika. Därefter kan man dela upp köttet så rättvist det går. Foto: Lars-Henrik Andersson

Hur ska älgköttet delas upp?

Premium

Emil Keränen har skickat en fråga till redaktionen om uppdelning av älgkött i ett jaktlag. Vi lät veterinär Jonas Malmsten svara, som skriver om kötthantering i Svensk Jakt.

Älgjakten över på denna mark tyvärr.
#jaktärjakt #svenskjakt #blaserr8 #swarovskioptik
...

En kopp kaffe för jagar_och_lagar innan jakten är väl aldrig fel...😉⁠

#lafayetteradio #jaktradio #jaktutrustning #jagärsmart #radoantenn #kaffekopp #svenskjakt #metsästys #jagt #jaktforlivet #jaktprylar #lafayette #jakt
...

Cozys mother ”Maya”💕🐾😀 ...

#walterhansson fortsätter att skaffa sig nya erfarenheter i skogen hela tiden. Dom senaste 14 dagarna har jag släppt han lite hårdare (10 såtar) för att ge honom mer rutin, vilket har resulterat i att det har skjutits några dovvilt, vildsvin och rådjur för honom.
Idag bjöd han på flera fina drev på dovvilt och rådjur👍( En 🐇jäkel drev han också 😡😡 )
Extra trevligt idag när Walter driver ut en dovkalv i pass efter ca 700-800m och skytten träffar lågt i framben. Man vet aldrig riktigt vad en unghundar hittar på då, men han fortsätter driva och efter en liten runda på 300-400m blir det ståndskall ca 200m ifrån skytten.
Då husse själv va en bit bort så fick en annan passkytt som satt nära ta sig dit och avsluta det hela💥🦌👍 (Nöjd husse och trött hund😋)
...

Jag längtar redan tillbaka till sydligare jaktmarker, exklusivare viltslag och spännande jakter.
Här slår jag följe med far och son Lantz till första passet i första såten. Och vilken start jag fick på drevjakten!
bosselantz joellantz
.
.
.
#jakt #jägare #nordichunter #blasersweden #blaserr8 #teamblaser #blaserkkc #jakthund #drevjakt #jaktmedhund #wilderness #alltomjaktochvapen #drivenhunt #fallowdeer #huntingday #forest #huntingphoto #nature #huntinginsweden #vildmarken #jaktbilder #svenskjakt #waidmannsheil #jagt #jagd #passionforhunting #trijicon #TrijiconHunt #hunting #huntinglife

TrijiconHunt
...

Fick skjuta en fin gylta idag på vackra marker ✼
.
.
.
.
#whatgetsyououtdoors #jentersomjakter #chasse #jägare #jakt #vildsvin #plottpowerskennel #plottpower #lifeoutdoors #jaktfiskeogfriluftsliv #dinjaktbild #svenskjakt #hunters_united #huntress #wildboar #wildboarhunting #rsa_outdoors #swedishmoments #womenwhohunt #skogen #huntinggirl #hunting_the_wild #hunters #husqvarna #peltor #jaeger #wildsoul #wilderness_culture #liveauthentically #livetpålandet
...

Njuter ☀️
-
-
-
#svenskjakt #tjejersomjagar #rådjursjakt
#huntinggirls #jakttjej #outdoors #nature
#sunnydays #sweden #jaktliv #jägerinnen
#huntress #huntingwithdogs #saknarsolen
...