lördag 18 januari

Viltvård

Publicerad 16 februari 2018 - 07:41

Arkivbild: Marie Gadolin

De skapar naturligt foder

Vi vill tipsa om våra viltvårdsprojekt, där vi skapat naturligt foder genom viltåkrar och genom att gynna kvistbete.

Några av våra projekt finns på YouTube, det senaste i filmen ovan. På kanalen finns fler filmer på samma tema.

Vi tycker filmen visar att man med ganska enkla medel kan skapa bra foder från sommar till vinter. Även om det bara är sönderfrusna rovor kvar nu i februari är de viktiga, och platsen besöks mycket frekvent av rådjur och hare.

Det är roligt hela året att se vilken magnet en rätt komponerad viltåker blir för allt från fjärilar till älgar.

Daniel Bergman

Henrik Nilsson

Lönsboda

Läs också Vi vårdar viltet

Almost a year ago when we spotted this king of the forest in a Swedish winter wonderland. We've already seen a lot of this majestic creatures, but still every meeting is special. .
.
.
#älg #moose #elk #wildlife #winter #forest #kingoftheforest
#Sweden #Sverige
#swedenishunting #älgjakt #moosehunting #hunting #jakt #svenskjakt #moosefoto
#moosepower #visitsweden #visitsweden_ned #vakantiezweden #värmland #visitvärmland #ig_värmland #ourlittlefarm
#ourlittlefarmsweden
#wildlifephotography
#eland #natuur #wild #Zweden
...

Älgjakten över på denna mark tyvärr.
#jaktärjakt #svenskjakt #blaserr8 #swarovskioptik
...

En kopp kaffe för jagar_och_lagar innan jakten är väl aldrig fel...😉⁠

#lafayetteradio #jaktradio #jaktutrustning #jagärsmart #radoantenn #kaffekopp #svenskjakt #metsästys #jagt #jaktforlivet #jaktprylar #lafayette #jakt
...

Cozys mother ”Maya”💕🐾😀 ...

#walterhansson fortsätter att skaffa sig nya erfarenheter i skogen hela tiden. Dom senaste 14 dagarna har jag släppt han lite hårdare (10 såtar) för att ge honom mer rutin, vilket har resulterat i att det har skjutits några dovvilt, vildsvin och rådjur för honom.
Idag bjöd han på flera fina drev på dovvilt och rådjur👍( En 🐇jäkel drev han också 😡😡 )
Extra trevligt idag när Walter driver ut en dovkalv i pass efter ca 700-800m och skytten träffar lågt i framben. Man vet aldrig riktigt vad en unghundar hittar på då, men han fortsätter driva och efter en liten runda på 300-400m blir det ståndskall ca 200m ifrån skytten.
Då husse själv va en bit bort så fick en annan passkytt som satt nära ta sig dit och avsluta det hela💥🦌👍 (Nöjd husse och trött hund😋)
...

Jag längtar redan tillbaka till sydligare jaktmarker, exklusivare viltslag och spännande jakter.
Här slår jag följe med far och son Lantz till första passet i första såten. Och vilken start jag fick på drevjakten!
bosselantz joellantz
.
.
.
#jakt #jägare #nordichunter #blasersweden #blaserr8 #teamblaser #blaserkkc #jakthund #drevjakt #jaktmedhund #wilderness #alltomjaktochvapen #drivenhunt #fallowdeer #huntingday #forest #huntingphoto #nature #huntinginsweden #vildmarken #jaktbilder #svenskjakt #waidmannsheil #jagt #jagd #passionforhunting #trijicon #TrijiconHunt #hunting #huntinglife

TrijiconHunt
...

Fick skjuta en fin gylta idag på vackra marker ✼
.
.
.
.
#whatgetsyououtdoors #jentersomjakter #chasse #jägare #jakt #vildsvin #plottpowerskennel #plottpower #lifeoutdoors #jaktfiskeogfriluftsliv #dinjaktbild #svenskjakt #hunters_united #huntress #wildboar #wildboarhunting #rsa_outdoors #swedishmoments #womenwhohunt #skogen #huntinggirl #hunting_the_wild #hunters #husqvarna #peltor #jaeger #wildsoul #wilderness_culture #liveauthentically #livetpålandet
...